Wednesday, March 16, 2011

POWER VALVE MANUAL............

Baik lah hari ini aku nak kongsi sedikit berkenaan power valve manual, power valve manual
  biasanya di lakukan kerana SERVO MOTO dah rosak atau CDI SERVO rosak
diingatkan hanya wiyering NSR 150 R dan RR sahaja kerana SP CDI nya sekali berbeza dengan R dan RR mempunyai 2 CDI iaitu CDI API dan CDI SERVO...
lihat gambar dibawah yee kalau tak kenal apa itu servo..............

CDI SERVO DAN SERVO


jika benda yang didalam gambar di atas itu rosak jadi valve manual boleh dilakukan
cuba lihat gambar rajah dibawah

contoh ikatan pv manual

dan dibawah adalah contoh rupa selepas pv diikat kepada throttel,.......

gambar sekadar hiasan


selamat mencuba jika tidak tahu gantung kan ia setengah mengunakan kabel atau dawai............


6 comments:

  1. bagaimana dgn prestasi pd kelajuan tinggi?
    penggunaan petrol sama tak spt guna motor servo?

    ReplyDelete
  2. ia sebenarnya bergantung kepada dua iaitu cara salah satu apabila enjen dihidupkan ia akan dibuka kepada setengah, semasa dalam kelajuan tinggi boleh dibuka habis, kedua ia mengunakan sistem kawal melalui pendikit minyak bila pendikit minya dibuka habis servo manual akan mengikutnya sama juga dengan menutupnya
    penggunaan petrol amat menjimatkan sedikit dari membuka sahaja ( servo gantung ) prestasi boleh tahan cuma tidak lah seperti mempunyai valve

    ReplyDelete
  3. camana nak seting power valve bro

    ReplyDelete
    Replies
    1. ikut marking half moon yang ada

      Delete
  4. Bang knape motor nsr150r sya boleh bwk hnya smpai 100.....jer

    ReplyDelete