Thursday, December 16, 2010

Motosikal 2 stoke terakhir 150cc MALAYSIA ( HONDA NSR, YAMAHA TZM DAN KAWASAKI KIPS )

Dalam bulan 12 ni baru ada mase nak update blog tapi xtahu nak tulis ape
tiba-tiba jee dapat idea nak tulis pasal moto 2stroke terakhir Malaysia ketegori 150cc 
antaranya Honda NSR , Yamaha TZM dan Kawasaki KIPS.

Dalam senarai tiga jenama tersebut masing-masing ada kelebihan dan kekurangan 
mari kita tengok spec motor tersebut

1. Honda NSR 150RR
   p/s ( motor ni ada lagi keluaran seterusnya tapi xmasuk malaysia sebab pe tak tahu moto tu adalah NSR 150SP klu ada dlm malaysia ni pon bukan ori kebanyakan dah convert)





Model : NSR 150 RR
Engine type : single cylinder, two stroke
Engine size : 149cc
Bore x stroke : 59 x 54.5
Compression : 6.8 : 1
Horsepower : 37ps at 10,000 rpm
Torque : 2.74 kg-m at 9,000 rpm
Gearbox : 6 speed return
Ignition : Electronic CDI unit
Length : 1,970 mm
Width : 685 mm
Height : 1,060 mm
Wheelbase : 1,355 mm
Weight : 120.9 kg
Tire size : (F) 90/80-17, (R) 110/80-18


nsr memang leh tahan power dia tp kekurangan dia adalah di bahagian rim belakang sebab 18" dan penjagaan bateri adalah paling penting bg penguna Honda NSR150RR lagi satu part moto ni ketegori mahal  


2.Kawasaki KIPS 150rr
 motor ini adalah yang paling baru 150cc 2stroke dan mungkin ini lah yang terakhir 2stroke yang keluar dimuka bumi Malaysia




  


Type of Machine : 2 Step, Crankcase Reed Valve, kips, RIS
Displacement : 148 cc
Max power : 22.1 KW (30 PS) @ 10.500 rpm
Max torque : 9,000 rpm
Bore x Stroke : 59.0 x 54.4 mm
Compression Ratio : 7.2:1
Karburator : Mikuni VM 28
Starter System : Kick Starter
Transmission : 6-Speed constant mesh, return shift
Operating : N-1-2-3-4-5-6
Type Reduksi : Primary Gear
Final Drive : Chain Drive
Ratio reduction : 2785 (39/14)
Drive Ratio 7.7836 @ Top Gear
CDI : Ignition system
Burning Oil : Injection System
Cooling system : Water cooling system / radiator
Oli Machine Capacity : 1.2 liters
Lubricant Transmission : 0.87 liters
Tank Capacity : 11.5 liters
Plug : NGK B 9 ECS

Dimension

Length x width x height : 1.965 x 1.075 x 725 mm
Distance wheel axis : 1.300 mm
Proximity to Land : 131 mm
High seat : 780 mm
Weight : 124.5 kg
Frame Type : Double Cradle Frame
Suspension : Front Telescopic
Suspension : Rear Monoshock
Front : Twin Pot brake disk
Rear brake : Twin pot disc
Front tire : 90/90 - 17 "49s
Rear tire : 110/80 - 17 "57s
Cast Aluminum Wheel : Rim Wheel Aloy

motor ni baru memang power kira barang baru memang sedap
yang tak best moto ni sparepart mahal biasalah kawasaki barang ori dan
pernah gak dengar material besi untuk part enjen kips ini tidak setahan kips yg lebih tua dari nya




3.Yamaha TZM 150






spark plug : br9es
clutch type: wet multiple disc
transmission:
 primary reduction system: holical gear
 primary reduction rayio : 51/18 ( 2.833 )
 secondary reduction system : chain drive
 secondary reduction ratio : 49/16 ( 3.063 )
  transmission type : constan mesh 6-speed
 operation : left loot opeation
 gear ratio :  31/17 ( 2.883 )
                   29/16 ( 1.813 )
                   26/19 ( 1.368 )
                   24/21 ( 1.143 )
                   23/23 ( 1.000 )
                   21/24 ( 0.575 )

chassis:
frame type: double cradle
caster angle : 25.0*
trail: 86mm

tyre:
type: tubeless
size: front: 90/80/17
       rear: 110/80/17
manufacturer: front: I.R.C
                     rear : I.R.C
type: front: nf42
        rear : nr48


Yamaha TZM 150 dikenali sebagai highway star cuma TZM ni masalah pada power valve yg suka bocor apabila motor kerap dibawa laju sparepart tidak perlu dirisaukan kerana banyak yang local cuma nasib lah pakai kejap atau lama dan TZM ini ramai mengelarkannya moto manja dan sesiapa memakainya sayangi lah block anda sebab block TZM tidak boleh di rebore kalau apa-apa jadi slevee je ubatnya

73 comments:

  1. assalam...
    betul tu TZM ni manja, klau kat highway bunyi ekzos dia mmg sedap, tetapi base pd pengalaman lalu, tidak ramai yg berani memfollow nsr rr pd kelajuan maintain 160KM/jam lama2, tetapi kips dan superkips adalah juga yg berani memfollow lama2. ini base pada pengalaman lalu ketika sering ulang alik dari johor ke perak.
    maaf jika penunggang2 lain terasa...
    walaupun saling tidak mengenal antara satu sama lain, bila sesiapa nak exit tetap akan angkat tangan dan bunyikan hon tanda persahabatan. maklum lah jauh tu johor~ perak, mengantuk dan sakit bontot menunggang lama2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. X jugak.....tzm boleh je 180 celah gigi maintain bossku

      Delete
    2. X jugak.....tzm boleh je 180 celah gigi maintain bossku

      Delete
    3. Pengalaman saya plak. TZM KL memang power. Ada resepi untuk penjagaan TZM. TZM jadi tak manja. Kepong rawang Bangi sungai besi. Sebab tu di gelar KL menjerit. Yamaha sinonim dengan peminat dari malaysia. Honda dan kawasaki sinonim dengan thailand. Sebab tu kita dengan rata2 peminat honda dengan kawa di malaysia kebanyakan mat motor dari utara. Daerah2 yabg saya sebut tu. Semua ada bengkel specialsy untuk TZM porting sendiri barang local tempatan tanpa import2 barang thai.

      Delete
  2. yer betul2, aku sokong NSR leh maintain 160km/jam. nsr terbaik laa.. aku penah test main ngan tzm atas highway.. peerrhh.. selamat tinggal laaa tzm. tapi bukan maksud aku tzm tak bagus, cuma NSR mampu bertahan .. lagi enjin nya panas makin sedap bawa. my NSR BEX135 ..

    ReplyDelete
  3. salam,
    pada bro2 di atas tu mungkin tzm yg korang folo tu taknak tunjuk belang je ataupun enjin tak berapa sihat,

    aku pemilik tzm dari tahun 2001 sampai sekarang masih lagi guna,aku dulu kerap kali jln jauh,aku pernah mentain 170kmj non stop dari k.l ke penang,xda hal lansung,

    jgn hanya baca spec problem je,banyak lagi kena ambik kira, kalau korang kaji antara kedua moto,spec dari segi kestabilan selekoh,berat body,casis,rims secara purata total masih memihak pada tzm,

    moto ni ibarat dua alam,layan selekoh sedap hiway apatah lagi,kalau tak masakan dapat nama hiway star...tapi moto apa sekalipun yg penting adalah penjagaan yg baik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamulaikum...
      Pak Tam,
      Saya cerita base on pengalaman pada 1998 lalu yg kerap turun naik dari johor ke Ipoh samada melalui tol skudai dan tol ipoh selatan atau melalui separuh jaln biasa,jalan kampung dari seremban-bukit putus-keratong-muadzam shah-rompin-endau-mersing-kotat tinggi - jb.

      agak hairan jugak kerana merentasi beberapa buah negeri dan pada tahun tsb rider "Hiway Star" lebih ramai drp NSR. Tak ada rezeki samada utk memfollow atau di follow pada kelajaun tinggi. yang ada hanya mesin2 Kawasaki.
      Tujuan guna jalan2 tsb adalah utk menguji ketahanan,kelasakan jentera mahupun rider sendiri.

      Bukan sekali test mcm Pak Tam, tetapi berkali2 test pd 1998 dgn jarak melebihi 1600km pergi balik dan biasanya di hiway top speed, buat apa pelahan2,masih jauh tuh nak sampai

      "Hiway Star" ni sedap layan lap sbb tayar belakang dia lebar, ttp NSR x kalah juga w/pun guna std kilang. Saya pernah uji di balik pulau dan bukit putus, skrg ni laluan bukit putus dan diluluskan.

      ada sekali tu lepas kuala rompin nak sampai ke endau, nampak 2 biji "Hiway Star". apa lagi try follow dari blkg, lepas pekan endau jam sekitar 630-640 petang hari makin gelap,maklumlah lalu ikut hutan, try tonjol. mrk perasan lalu masing2 tingkatkan kelajuan sehingga sekitar 120-140 layan lap. sehingga kadang2 ter take over motor kedua, tetapi slow down semula sbb tak biasa kat laluan tsb. klau siapa pernah lalu akan tahu jln tsb byk selekoh2 tajam. kira ok lah dgn tayar std kilang boleh layan memfollow di selekoh ditambah x biasa jalan tsb cuma berbekalkan keberanian.
      sampai mersing mereka stop dan aku teruskan perjalanan. Alhamdullilah jentera sampai sekarang tak pernah overhaul walaupun selalu high rev dan top speed.

      berkenaan KL menjerit guna "Hiway Star" sbb masa tu NSR dah stop pengeluaran pada krisis kegawatan ekonomi lagi pulak Boon Siew Honda tak sekencang support seperti Hong Leong Yamaha. Boon Siew lebih menumpukan pasaran kapchai.

      Delete
  4. Bro..klu bgi sy mana2 moto 150....baik TZM kh, NSR kh atau KiP's kh masing2 mempunyai kelebihan dn kekurangan..tpi rata2 peminat moto 150 memilih NSR yg trbaik...Sy pemilik TZM dn ada kwn2 kata yg TZM ni moto manja..sebenarnya korng lupa TZM sebenarnya moto yg garang dn gah d Jalanraya lebih2 lgi apabila mengambil SELEKOH TAJAM...sy dah perna cuba try bwa NSR dn KIPs d Selekoh tajam dlm kelajuan tinggi tpi yg sedih nya kedua2 moto tu tak berapa mantap ketika dlm selekoh..korang nak tau knapa..krna kedua2 moto tu NSR dn Kips tidk memiliki rangka badan spt TZM..TZM memiliki rangka bdan DELTA BOX..rngka moto yg solid dn raider spt memeluk tzm ketika d selekoh rendah bhg tngah moto merendahkan lgi graviti dan d selekoh tzm tidk goyang korang tekan je klu dlm selekoh pasti tzm tak megecewakan korang...d tambah rim front/rear saiz 17 menambahkan lgi kestabilan tzm dlm selekoh....

    ReplyDelete
    Replies
    1. heheheheh....yeah betul..kedudukan angle tzm ni lebih racing dari nsr walau x seracing cagiva mito tapi..boleh la :P

      Delete
    2. wau///////........syioknya tzm main selekoh memang mantap dan stabil..........sya setuju

      Delete
    3. Yes wa setuju. Bkn duduk atas moto tpi mcm dduk dlm moto.

      Delete
    4. Tank atas perut.. terbaikkkk highway star ttp dihatiku..

      Delete
  5. nsr memang canggih dgn sistem pembakaran Active Radical Combustion, makin panas makin laju, suhu pembakaran lebih rendah pada high rpm berbanding jentera lain....mungkin ramai rider nsr x setuju kalau dikatakan motor nsr satu2nya dalam 3 jentera yg di paparkan kat atas ni yg TIADA POWER VALVE....dah tu, yg lidah besi bergerak2 kat exhaust port tu apa? itu bkn pv, tu RC valve, utk pastikan haba asap dikembalikan ke dalam blok utk bantu pembakaran pada high rpm....
    kips/superkips ada pv, gah dgn helmholtz resonator utk tinggikan tork pada low rpm, tzm dgn pv batang bulat utk control ketinggian exhaust port....
    apa2pun, masing2 ada kelebihan/kekurangan, x payah nak kata mana2 motor x bagus....dah nak pupus motor 2stroke pun xkan x bole bersatu kot....

    ReplyDelete
    Replies
    1. owh itu pasal la salah 1 sbb nsr lagi jimat minyak drpd tzm ye...psal function RC valve tu.

      Delete
  6. ninja 150 rr paling payah di banding rival 150cc 2tak lain

    http://ikyrizki.student.ipb.ac.id/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Paling payah itu RGR 150 Sprinter hanya 24 hp

      Delete
  7. Aku rasa korang telah banding dgn NSR dgn TZM yg kebanyakkan yg dah uzur kot maksudnya TZM tue tidak direfurbish sebaik pemilik NSR. Aku berada dlm era 90an dimana motor2 ini masih panas di jalanan. Tak pernah pulak aku dengar NSR atau KIPS boleh makan TZM head to head. Maksud aku kalau TZM, NSR dan KIPS masih ada production baru seperti dulu baru vs baru aku tak rasa NSR boleh makan TZM. Aku pernah merasai bertapa kencangnya TZM pergi dan lihat beberapa member test power moto2 mereka berlainan jenama termasuklah AP125. Aku tak pernah tengok moto lain 150cc yang ada power valve sekuat TZM. Top speed lebih kurang sama tapi masalahnya TZM yang berada didepan dulu so boleh cucuk jerr paling kuat, tak bole nak potong. Yang boleh kalahkan TZM sebenarnya cuma NSR versi Thailand iaitu NSR SP tetapi tidak terdapat dalam pasaran Malaysia. Aku bukan peminat Yamaha aku peminat Suzy kay... Aku beritahu apa yg pernah aku lihat pada era tersebut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wau........... sya berasa sangat gembira sekali kerana sya masih memiliki tzm. Smua pemilik TZM mesti pandai repair PV sama sekali kerana manja sangat. Nak bagi kedai motor repair boleh, tapi duit lebih lah kena bagi dan tambah masa pula kalau ada yg busy

      Delete
    2. aku pemilik nsr rrw... keluaran selepas sp... mmg pikup mantop...

      Delete
    3. sy sokong.. hanya NSR SP saja yg dpt mkn TZM.. sy pakai TZM dari tahun 1996.. masa zaman tu kelajuan yg penting.. sapa moto paling laju dialah raja.. moto group sy yg paling laju masa tu top speed boleh cecah 240/kmh.. tapi skang suma tinggal kenangan.. ramai kawan2 yg dah pergi jauh kealam lain.. jadi sy layan biasa2 je moto tu..

      Delete
    4. Sokong bah...kalau dimesia tzm paling power maksud aku dia ke depan dulu berbanding nsr atau ninja dlm menuju top speed. Moto nie seolah2 nampak cam manja kerana motor nie lah yg paling byk jadi pilihan oleh org2 muda utk disesah mcm pelesit. Cuba ingat balik betul2 berapa biji nsr atau kips yg ada atas jalan ms tue? Boleh dibilang dgn jari jer sebab apa2? sebab tak ummphh cam tzm. Dah pasti tzm ms tu paling berlambak atas jalan dan paling laku. Bila dah byk yg masuk workshop pun nampak cam byk. Tetapi sebenar2 masalahnya byk tzm telah diservis oleh pomen2 cam ayam yg tak ikut servis specs yamaha japan. Pomen2 nie pulak jdkan tzm ni eksperimen. Sebab tue byk tzm yg sangkut dgn pv. Ada yg kata tzm nie tak boleh sesah 160kmh lama2 tue mengarut sebab ms muda aku pernah join konvoi pusing 1 malaysia. Ms tue aku join dgn guna honda raider atac jee. Tapilah motor 2 stroke paling cantik dan buat aku terliur tgk ms berkonvoi tue aprilia rs 125...lee

      Delete
    5. Alhamdulillah aku skang dh memiliki honda nsr rr 150...baik beli nsr dri tzm lah...

      Delete
  8. saya pemilik jentera TZM150 cc. bagi saya, TZM adalah motosikal paling versatile dalam kelasnya. nak buat rupa superbike boleh, nak buat street fighter boleh, nak buat cafe racer boleh. setiap bahagian TZM boleh di'upgrade' mengikut citarasa penunggangnya. saya sendiri memasang USD fork untuk TZM saya supaya lebih stabil semasa kelajuan tinggi serta cornering. begitu juga enjinnya. meskipun agak manja, tapi spare part untuk enjin TZM ni sangat banyak dan sangat mesra modifikasi. cakap saja nak modifikasi untuk sprint test, trek atau kegunaan harian, semua boleh. harga pun boleh dikira berpatutan. Kawan-kawan saya ramai juga yang pakai NSR dan KIPS. memang diakui enjin kedua-dua jentera tersebut lebih tahan daripada TZM dan kurang penyelenggaraan, tapi sekali rosak, pasti motor akan tersadai dalam jangkamasa yang lama kerana kesukaran mendapatkan alat ganti, dan kalau ada spare part pun pasti harganya sangat-sangat mahal. Sekian.

    ReplyDelete
  9. aku ni pemilik rxz...apa2 pun rxz lagi best...kikikiki

    ReplyDelete
  10. Tzm the best.......for sure......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tzm best. Bentuk bunyi. Bla duduk. Mcm duk dlm moto. Lap mmng layan.

      Delete
    2. Tzm best. Bentuk bunyi. Bla duduk. Mcm duk dlm moto. Lap mmng layan.

      Delete
  11. logiknya...the best in tearm of? handling? top speed? ketahanan?

    ReplyDelete
  12. pada patik setiap moto ada kelebihan .3 jenis moto nih patik da pakai pun .NSR jarak perjalanan plg jauh mmg terbaik wlupun tak sebagus TZM masa sesah corner ngn pikap start .Tapi dlm sesah corner pendek + tajam dan berbalas side ,NSR lg baik sbb kerangka ringan NSR .corner panjang tajam tak berbalas side TZM mmg raja .Mmg salute TZM sbb tahap balancing yg plg highest dan konsisten .KIPS pula lebih kepada kestabilan antara TZM dan NSR .Kuasa kedua jarak perjalanan jauh selepas NSR .konsisten balancing yg baik pada corner panjang tajam wlupun tak setanding TZM .sharp pd side balas corner pendek tajam wlupun tak sejaguh NSR .kelemahan pd pikap start masalah yg ketara pd KIPS .utk makluman ,patik skrg guna KIPS

    ReplyDelete
  13. Ada sape2 nk jual Nsr Honda sp x??.nie no sy 01137431577 zam

    ReplyDelete
  14. Nak tanya ade sesape tahu coverset belakang lampu merah nsr150r. Dimana boleh saya dapatkan?

    ReplyDelete
  15. Tzm memang meletup gile......ingat lagi x?WFB1190haha....

    ReplyDelete
  16. geng 150cc dh lupa kt txr gamma dgn panther...ksian suzuki.....walaupn xde coolent,tp die pn 150 jgk...

    ReplyDelete
  17. Tumpang promosi link iklan Suzuki TXR150 Gamma untuk yang berminat:

    http://m.mudah.my/view?f=a&srch=1&q=suzuki+txr150+gamma&ca=9_3_s&e=0&sa=&cg=1040&ps=&pe=&mds=&mde=&cond=&o=0&ad_id=36967759

    ReplyDelete
  18. Dulu aku pkai kips krr150..selalu test mesin dgn abg aku..sorg pkai tzm,sorg rs125, sorg mbx125 sorg lg txr150 ori jerung..bg aku overall menang kat tzm la..moto paling balance..cornering superb,pv paling terase bila buka..feel woo..paling lasak kips, paling manja rs125 tp nk dpt 180kmh kejap aje, txr150 laju tp melayang je rase..huhu..mbx125 plak pikap melantun..enjoy sume moto2 ni..memasing ade pro & cons..

    ReplyDelete
  19. salam smua..maaf menyebok..saye pemilik nsr 150 bru je dpt dan xbrpe pndai nk setting kn moto tu bgy sdap dan laju..kalau abng abng yg pakar moto nsr 150 blh tjuk aja sy care buat tu blh..ws sy okey 0142552715.salam

    ReplyDelete
  20. Tzm body beso sgt...nsr rr rim blakang 18 ,spoket susah cari,

    ReplyDelete
  21. Hahaha alaa biasa laa orang tzm msti puji tzm dia org nsr puji nsr dia . Tp ikot pngalaman saya dua dua pernah jokie . Dua dua penah pelangkop tp tak terok sgt laa . Msih ada nyawa harini . Tp kalau nk kira laju tzm dan nsr tiada bezanya melainkan dari segi conering . Nk layan lap selekoh tajam best kt tzm la sbb body dia tembun elok punya . Nsr plk layan lap jln pnjang jaa . Haha tapi kot mana pon nk nampak hensem segak bergaya naik nsr laa . Nmpk garang semacam oo ngn lawa pon lawa doble seat reka bentuk smart . Klu korang perasan zaman 2016 ni jarang dah nk nampak nsr meronda mcm geng rxz 125 tzm tuu . Haha moto dorg moto buat belasah jea tapi sapa ada nsr mesti parking dalam bilik polish cun² ada event besar baru turun . barang rare nsr nii . Tzm zaman kegemilangan dia dah berakhir melainkan nsr yg msih hangat diperkatakan . Nsr ni pon kurang masalah penjagaan klu nk banding ngn tzm lecey kt powervalve radiator dia lg . Hehe nsr lek je pkai 20 tahun lenjan bru 2 kali overhoul . Hidup NSR . Cemburu Tzm .

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Salam otai2 aku pengguna jentere perang iaitu tzm. Bukanny cam semua moto pakai tzm.. Kalo tak tahu bawa tzm tak pegi.. Ku punya tzm dah kuar dari 240 kmh. Abang hamizan bawa tzm dah sampai berapa kmh kikiki... Ku dah test nsr ninja rr tak berapa sedap Dan paduuuuuuuhhhhh.... Best is tzm

      Delete
  22. thank bro... lepas ne nak cari nsr la.... agak2 bole dapat x zaman skrg ne?? paling2 berapa agak2 harganya... ori ke... minta share sikit pengalaman mcm na nak jaga moto dan cara2 nak membelinya takot2 kena tipu or dalam keadaan x baik.... thanks bro Hamizan..

    ReplyDelete
  23. Best tak pakai nsr sp? Ad ape2 prob jika dipakai?

    ReplyDelete
  24. Nak tanya sikit ni..barang2 spare parts tzm senang tak nak cari zaman skrg ni..sbb igt nk angkat 2-stroke 150 yg barang senang cari and murah..boleh bg pendapat???

    ReplyDelete
  25. saya pemilik NSR RR 150cc, sebelum nie TZM Owner tahun 1997 merah / puith

    ReplyDelete
  26. the best of TZM 150cc highway star are the power valve system (YPVS) big bike design, and you can feel the cornering. but for long distance lapping The best is NSR RR because ever tried with NSR RR capacity 149cc ( Honda Racing engine)but of course can't beat NSR SP 150CC Hp 39.5 unbeatable Thailand market year 2001.

    ReplyDelete
  27. FYI, I baught NSr rr year 1998 RM 6700.00,currently under conversation into NSr sp only interior. now the bike is legend and antique.

    ReplyDelete
    Replies
    1. spare part beli dekat mana bos ?. mahal tak harga ? maklum la zaman jibby sekarang

      Delete
    2. kat mamat chun li cari nama tu kat fb

      Delete
  28. baru beli tzm hari tu. tahun 96. laju woo puas hati tp bila orang cakap motor manja, power valve selalu rosak takut pulak. ada yg pakai tzm lagi boleh ride sesame huhu

    ReplyDelete
  29. Salam bro2 semua.. nk tanya.. pada masa skrg ni agak2 klu Pakai Nsr 150rr ok lg x? Yela.. skrg tgk moto tu dh x ramai yg guna.. byk yg guna kawa 150rr n tupai..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sape kate xramai guna..folow fb aku, hafizzudin yaacob hafiz repsol

      Delete
  30. Assalam, honda malaysia dulu2 ade buat tak motor kapchai 2-stroke?
    Dan bile last time honda malaysia buat motor 2-stroke?
    Pasal cari dlm google jumpe honda smile-s 110 tp indo-china n thailand punya production la...

    #AqNewbie

    ReplyDelete
  31. Assalam, honda malaysia dulu2 ade buat tak motor kapchai 2-stroke?
    Dan bile last time honda malaysia buat motor 2-stroke?
    Pasal cari dlm google jumpe honda smile-s 110 tp indo-china n thailand punya production la...

    #AqNewbie

    ReplyDelete
    Replies
    1. Honda nx105 bang. Tp sejuk. Sbb x terlawan dgn ss, ss2, rg,rgv.

      Delete
  32. Aku penah pkai zx150rr, tzm, dan sekarang nsr sp. Percaya lah, anda xkan menyesal memiliki nsr sp..yang penting restor standad mcm asal..nti anda akn tau apa maksud ukiran honda racing pada cover enjen sebelah cluth.. Fb (hafizzudin yaacob) #nsrperak

    ReplyDelete
  33. Alhamdulillah masih ad dlm simpanan sebiji nsr150rr..model taun '98...msh dlm kerja2 restoration by Amir Go Motor (MohdNor Syahid)...

    ReplyDelete
  34. Try dngan tzm millinium... meter ada angka 240 ni klu godek sikit 260 ni....

    ReplyDelete
  35. sy pemilik tzm/nsrsp/kipsrr..3 jenis nie tzm yg paling best bawak..nsr sp paling laju..kips rr paling menarik sbb baru..kalau nsr rr dh jual sbb injin mcm ada kilang kacang..

    ReplyDelete
  36. Pemilik rxz hingga kehari ini..dan kawasaki kips krr150 mmg padu..koyak beb...bila.super kips masuk..

    ReplyDelete
  37. aku baca komen dr top till bottom page, hanya mampu membaca. Nak jumpa yang baru, memg susah/mimpi je la. Zaman 90an ni zaman sekolah lagi, skang bila dah krja ade duit, teringin nk layan motor2 ala2 90an tp susah nk jumpa..harap2 kawasaki zx25r tidak mengecewakan.

    ReplyDelete
  38. NSR the best... tp semua jentera 2stroke mmg the best..

    ReplyDelete
  39. Nsr sp original Ada jual x dalam Malaysia

    ReplyDelete
  40. Nak tanya...krz150 masuk tak guna cover tzm

    ReplyDelete